هزینه ساخت اپلیکیشن|هزینه طراحی اپلیکیشن|قیمت طراحی اپلیکیشن
زمان مطالعه: 7 دقیقه

هزینه ساخت اپلیکیشن

آنچه خواهید خواند1 هزینه ساخت اپلیکیشن موبایل چقدر است؟1.1 قانونی بودن اپلیکیشن1.2 معیارهای هزینه ساخت اپلیکیشن1.2.0.1 در قیمت گذاری ساخت اپلیکیشن، موارد زیر تأثیر دارند:1.2.1 قیمت گذاری توسط نیروی متخصص1.2.1.1...
۲۴
مهر

باشگاه اپلیکیشن

هزینه ساخت اپلیکیشن موبایل چقدر است؟

اپ اندروید ارزان تر است یا اپ iOS ؟ آیا ساخت اپلیکیشن تلفن همراه، گارانتی دارد؟ هزینه ساخت اپلیکیشن غیر داینامیک چقدر است؟ آیا اپ موبایل به مجوز نیاز دارد؟ آیا اپلیکیشن نیازمند رعایت قانون کپی رایت آثار دیجیتالی و غیر دیجیتالی است؟

هزینه ساخت اپلیکیشن

 

پرسش های فوق، چند نمونه از صدها سؤالی است که در ذهن علاقه مندان به طراحی و ساخت اپلیکیشن وجود دارد و معمولاً آن ها را با شرکت های طراحی اپ، مطرح می کنند. آنچه مسلم است، طراحی اپلیکیشن مثل طراحی سایت، نیازمند رعایت قوانین و مقررات داخل کشور است.

همان طور که شما برای دریافت پول از کاربران اینترنت، باید مجوز پرداخت الکترونیک از شرکت های طرف قرارداد بانک مرکزی داشته باشید.داشتن گواهی نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت، در طراحی و ساخت اپ هایی که مسائل مالی و اعتباردهی در آن مطرح است، الزامی است.همچنین هزینه ساخت اپلیکیشن در این موارد متفاوت است.

یعنی شما نمی توانید بدون اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، اپی راه اندازی کنید که امکان دریافت و پرداخت پول دارد و یا به فروش کالا و خدمات بپردازید.علاوه بر این ها، اگر شما قصد تبدیل کتاب چاپی به کتاب صوتی را دارید،باید علاوه بر کسب مجوز سامانه سرامد،از صاحبان آثار،مجوز کتبی داشته باشید.

قانونی بودن اپلیکیشن

درواقع راه اندازی اپ، بسته به نوع و موضوع اپلیکیشن شما، نیازمند کسب موافقت های قانونی یا موافقت هایی از سوی اشخاص حقیقی یا حقوقی است. این قضیه برای اپ­های کاریابی، ارائه دهنده خدماتی که به نوعی به سلامت و امنیت جامعه مرتبط می شود، ضرورت بیشتری دارد.

مثلاً برای این که اپی برای خرید و فروش سهام در بازار بورس و فرابورس ایران راه اندازی کنید، باید مجوز کارگزاری از سازمان بورس و اوراق بهادار کسب کنید و به جمع ۱۰۶ کارگزار رسمی ایران در ۳۱ استان کشور بپیوندید.

در مقاله اپلیکیشن های کسب و کار می توانید با انواع این اپلیکیشن ها آشنا شوید.

نباید در ابتدای امر اخذ مجوزها و استعلام های گوناگون باعث نگرانی شود. مگر اینکه ایده و برنامه عملیاتی شما خیلی خاص باشد. شرکت ما مشاور خوبی برای علاقه مندان به طراحی اپ های خلاق و نوآور با ایده های هیجان انگیز و خاص است.قیمت گذاری ساخت اپلیکیشن یکی دیگر از موارد مهم است.

قیمت ساخت اپلیکیشن

 

(قیمت گذاری اپ مورد نیاز مشتری، یک فرآیند مشارکتی است. نیاز به خرد جمعی دارد و مشتری نیز باید ایده و خواست خود را به صورت دقیق و مکتوب در اختیار طراحان اپ قرار دهد.)

معیارهای هزینه ساخت اپلیکیشن

طراحی و ساخت اپلیکیشن ها مثل طراحی و ساخت وب سایت یا لوح های فشرده،بسته به پروژه و نوع کار و زمانی که باید برای آن اختصاص یابد،قیمت گذاری و ارزش یابی می شود.

ارزش یابی را نیز تیم های کارشناسی که وظیفه ساخت قسمت های مختلف اپ را بر عهده دارند انجام می دهند و درنهایت، هزینه ساخت اپلیکیشن نهایی مشخص و به مشتری اعلام می شود. این فرآیند، معمولاً ظرف چند روز پس از دریافت سفارش مشتری انجام می شود در این چند روز ایده مشتری و روش اجرایی آن، امکان سنجی و بررسی می شود.

مشتریان، آرمان گرا هستند اما ایده و مهارت آن ها در کنار تجربه و محتوا و بودجه ای که دارند، در میان مدت، این اجازه را به آن ها برای کسب اهداف آرمانی نمی دهد. این وظیفه شرکت های طراحی اپ است که با توجه به اشرافی که روی مارکت و نیازهای مخاطب دارند، ایده پردازان و علاقه مندان به طراحی اپ را با واقعیت ها آشنا کنند و ضمن دادن سرعت برای تجاری سازی ایده، هزینه ها را نیز کاهش دهند.

در قیمت گذاری ساخت اپلیکیشن، موارد زیر تأثیر دارند:

      • رابط کاربری موردنیاز یک اپ یا همان داستان UI/UX؛
      • گرافیک موردنظر برای طراحی اپ؛
      • محتوایی که مشتری برای اپ در نظر می گیرد، از تولید محتوا تا ویراستاری و بارگذاری و کدنویسی؛
      • امکانات اپلیکیشن
      • میزان تسلط و مهارت کدنویس ها و مهندسان نرم افزار در طراحی دیتابیس و مشخصه های اپ.

 

قیمت گذاری توسط نیروی متخصص

طراح یو ایکس (UX DESIGNER)، توسعه دهنده اندروید (ANDROID DEVELOPER)، مهندس دیتا (DATA ENGINEER)، فرانت اند کارها (FRONT-END DEVELPER)، متخصصان سئو (SEO) و شبکه های اجتماعی (SOCIAL MEDIA)، تخصصی های مورد نیاز برای طراحی و ساخت اپ هستند که همه در فرآیند تولید، مشارکت دارند و تخصص و تجربه و مهارت هر یک، در قیمت گذاری اپ، تأثیرگذار خواهد بود.

معیارهای قیمت گذاری اپلیکیشن

همچنین:

  • اگر اپ مورد نظر شما، بازی با گرافیک بالا و چندمرحله ای است، به قیمت گذاری جداگانه نسبت به اپ های مرسوم بازار، نیاز دارد.هزینه ساخت اپلیکیشن در این مورد ممکن است متفاوت باشد.
  • اپلیکیشن های بازی هایی نظیر آموزشی، اکشن، تفننی، رانندگی، کلمات و دانستنی ها، معمایی، راهبُرد، امتیازی، خانوادگی، شبیه سازی، ماجراجویی و ورزشی، به زمان بندی، گرافیک و ساختار خاصی برای طراحی نیاز دارند که همه در زمان و قیمت نهایی، تأثیرگذار است. لذا باید صفر تا ۱۰۰ ایده اپ بازی را به صورت مکتوب در اختیار شرکت طراحی اپ قرار دهید.

علاوه بر آن:

  • اپ های کاربردی مثل آب و هوا، آموزش، امور مالی، خبرها، دارو و درمان، سبک زندگی، سیر و سفر، آشپزی، پیام رسان ها، سرگرمی و شبکه های اجتماعی، بسته به کارکرد، ظرفیت خدمات دهی، عضوگیری، پرداخت درون برنامه ای، محتوا و رابط های کاربرد و غیره، قیمت ها متفاوتی دارند و طراحان اپ تا زمان دریافت ایده مکتوب و چشم انداز کار، قادر به قیمت گذاری دقیق نیستند.برای اطلاع قیمت و هزینه ساخت اپلیکیشن فروشگاهی می توانید به این صفحه مراجعه کنید.
  • اگر اپ مورد نظر شما، امکان زوم کردن روی مطالب و تصاویر داشته باشد، امکان تنظیم رنگ و فوت داشته باشد، امکان دید در شب داشته باشد و بتوانید از قابلیت های گوشی هوشمند خود در درون اپ مورد نظر خود استفاده کنید، همه در قیمت گذاری نهایی اپ تأثیرگذار هستند.

 

  • هزینه طراحی اپلیکیشن خود را با بررسی قیمت ساخت اپلیکیشن رقبای خود، تخمین بزنید. اگرچه روش مناسبی نیست اما شما را با کلیات هزینه ها آشنا می کند.
  • شرکت های طراحی اپ، فرصتی برای تایپ صدها صفحه کتاب یا نشریه و ویراستاری محتوا ندارند. برای کاهش هزینه ها، این بخش از فرآیند طراحی اپ را به شرکت ها و مؤسسات فعال در این حوزه ها بسپارید.

هزینه طراحی اپلیکیشن

همان طور که در معیارهای بالا مشاهده کردید، ویژگی های یک اپ و زمان طراحی، همه در قیمت گذاری نهایی مؤثر هستند و هر شرکتی، تعرفه های خاص خود را بر اساس عرف بازار، در نظر می گیرد. برای بررسی کلی قیمت اپ مورد نظر شما،می توانید فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

درخواست مشاوره

اگر احتیاج به راهنمایی دارید شماره خود را ثبت کنید تا کارشناسان باشگاه اپلیکیشن با شما تماس بگیرند.

بازگشت هزینه ساخت اپلیکیشن

برای جبران هزینه ساخت اپلیکیشن، امکان دانلود اپ را برای همه به صورت رایگان فراهم کنید و به منظور ارائه خدمات خاص به کاربران در بخش های مختلف اپ، از امکانات پرداخت درون برنامه ای استفاده کنید و از آن ها پول بگیرید.

با این روش، اپ شما خیلی زود در بازار، توسعه پیدا می کند و دانلود بیش تر و تعداد نصب فعال تری را تجربه خواهید کرد.همچنین برای آشنایی بیشتر از درآمدزایی اپلیکیشن ها می توانید مقاله 5 راه برای کسب درآمد از اپلیکیشن را مطالعه کنید.

تجربه ما در طراحی و راه اندازی اپ های مختلف برای طیف های گوناگونی از مشتریان در سراسر کشور، فرصت خوبی را در اختیار شما قرار می دهد تا در کنار یک تیم حرفه ای، حرفه ای فکر کنید و حرفه ای عمل کنید تا صاحب اپی محبوب و پر دانلود در درازمدت شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این مطالب را حتما بخوانید