آموزش گام به گام انتشار اپلیکیشن در کافه بازار | باشگاه اپلیکیشن
زمان مطالعه: 8 دقیقه

آموزش گام به گام انتشار اپلیکیشن در کافه بازار

این روزها گوشی‌های هوشمند پادشاهی می‌کنند. استفاده از گوشی‌های هوشمند آنقدر رواج داشته که عصای دست همه از کودک دو ساله گرفته تا سالمند 90 ساله شده است. با این...
۲۹
شهریور

تیم باشگاه اپلیکیشن

این روزها گوشی‌های هوشمند پادشاهی می‌کنند. استفاده از گوشی‌های هوشمند آنقدر رواج داشته که عصای دست همه از کودک دو ساله گرفته تا سالمند 90 ساله شده است. با این حجم از کارایی، نیاز به تولید اپلیکیشن‌های کاربردی بیش از پیش احساس می‌شود. شاید شما هم یکی از کسانی باشید که در حال ساخت اپلیکیشن هستید و البته مشتاقید این اپلیکیشن جدید را برای عرضه به دیگران وارد فروشگاه‌هایی مثل گوگل پلی، بازار یا مایکت کنید، اما راهش را بلد نیستید. جای نگرانی نیست. در این مطلب «باشگاه اپلیکیشن» به صورت گام به گام نحوه انتشار اپلیکیشن در کافه بازار، محبوب‌ترین مارکت اپلیکیشن اندروید در ایران را برای شما توضیح خواهیم داد.

آنچه خواهید خواند

مراحل آموزش انتشار اپلیکیشن در کافه بازار

مرحله اول: در بخش توسعه دهندگان کافه بازار ثبت نام کنید

1. برای ورود به صفحه وب کافه بازار کافی است روی این آدرس https://cafebazaar.ir/ کلیک کنید.

2. در انتهای صفحه اصلی وب سایت کافه بازار بخشی با عنوان توسعه دهندگان وجود دارد. روی آن کلیک کنید.

صفحه اصلی کافه بازار برای ثبت نام و انتشار اپلیکیشن

3. برای انتشار اپلیکیشن خود در کافه بازار لازم است در این صفحه ثبت نام کنید. پس روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

صفحه ثبت نام کافه بازار

4. برای ثبت نام آی دی ایمیل و پسورد دلخواه‌تان را وارد کنید.

وارد کردم آی دی ایمیل و پسورد دلخواه برای ثبت نام در کافه بازار

نکته: پسورد لازم است حداقل هشت کاراکتر داشته باشد و ترکیبی از اعداد و حروف لاتین و یک حرف بزرگ لاتین باشد.
نکته: اگر قصد ساخت حساب حقوقی برای شرکت را دارید اجازه ورود ایمیل شخصی ندارید و حتما باید از ایمیل رسمی شرکت استفاده کنید.

5. بعد از چند دقیقه ایمیل تاییدیه‌ای به آی دی ایمیلی که وارد کردید ارسال می‌شود. لینکی در آن ایمیل وجود دارد که باید برای ثبت نهایی روی آن کلیک کنید.

تایید کردن ایمیل تاییدیه کافه بازار

نکته: اگر ایمیل را در این‌باکس (inbox) پیدا نکردید به اسپم (spam) هم سر بزنید.

مرحله دوم: اطلاعات حساب کاربری خود را تکمیل کنید.

بعد از تایید و ورود به حساب خود در بخش توسعه دهندگان باید اطلاعات خود را به طور کامل وارد کنید.

تعیین نوع حساب و کشور محل اقامت

در بخش اول نوع حساب و کشور محل اقامت خود را وارد کنید.

نکته: حساب حقیقی مربوط به اشخاص و حساب حقوقی مربوط به شرکت‌ها است. این گزینه‌ها را با دقت انتخاب کنید چون قابل تغییر نیستند.

تعیین نوع حساب و کشور محل اقامت در کافه بازار

تکمیل اطلاعات حقیقی و حقوقی

در مرحله بعد لازم است اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. اطلاعات شخصی را با دقت و کاملا مطابق با اطلاعات شناسنامه و کارت ملی وارد کنید و در انتها تصویری واضح و با کیفیت به صورت تمام صفحه از کارت ملی خود بارگذاری کنید.

اگر حساب کاربری حقوقی است لازم است تا اطلاعات شرکت را دقیقا مطابق با آخرین تغییرات ثبت شده شرکت در سایت http://www.rrk.ir/ وارد کنید و در انتها کارت ملی مدیر عامل و تصویر آخرین تغییرات ثبت شده را به صورت فایل JPG بارگذاری کنید. در وارد کردن کد اقتصادی هم دقت لازم را داشته باشد.

تکمیل اطلاعات حقیقی و حقوقی در کافه بازار

تکمیل اطلاعات حقیقی و حقوقی در کافه بازار برای ثبت نام

تکمیل اطلاعات عمومی توسعه دهنده

در این بخش لازم است اطلاعاتی از شما که قرار است به کاربران نمایش داده شود را وارد کنید.
یک نام برای خود به عنوان توسعه دهنده انتخاب کنید و به فارسی و انگلیسی وارد کنید. اگر وب سایت دارید آدرس آن هم وارد کنید.

نکته: حداکثر تعداد کاراکترهای نام توسعه دهنده 32 کاراکتر است و می‌تواند ترکیبی از حروف فارسی و انگلیسی، اعداد، فاصله و نیم‌فاصله باشد.

تکمیل اطلاعات عمومی توسعه دهنده در کافه بازار

تایید هویت

در بخش تایید هویت یک شماره موبایل معتبر وارد کنید. اس ام اسی برای این شماره ارسال می‌شود که حاوی کد تایید است و باید در بخش مورد نظر وارد شود.

در صورت درست بودن کد گزینه ثبت نام فعال می‌شود. با کلیک کردن روی آن ثبت نام شما نهایی می‌شود. با کلیک روی ورود به پیشخوان وارد صفحه پیشخوان خود می‌شود.

تایید هویت در کافه بازار

پایان مراحل ثبت نام در کافه بازار

مرحله سوم: پذیرش قوانین

اولین چیزی که هنگام ورود به پیشخوان با آن روبرو می‌شوید، قوانین مربوط به انتشار اپلیکیشن در کافه بازار است. لازم است این قوانین را بخوانید و تایید کنید. به جزییات قوانین دقت کنید.

مرحله سوم انتشار اپلیکیشن در کافه بازار: پذیرش قوانین

مرحله چهارم: درخواست انتشار برنامه جدید

1. وقتی وارد پیشخوان شدید روی بخش برنامه کلیک کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود، روی برنامه جدید کلیک کنید.

درخواست انتشار برنامه جدید در کافه بازار


2
. پنجره‌ای باز می‌شود که از شما می‌خواهد تا نام اپلیکیشن و دسته‌بندی موردنظرتان را تعیین کنید. آب و هوا، آشپزی و رستوران، آموزش، ابزارها، امور مالی، ورزشی، خرید، تناسب اندام، کتاب‌ها و مطبوعات، کودک، موسیقی، پزشکی، رفت و آمد، سبک زندگی، سرگرمی، سفر، شبکه‌های اجتماعی، شخصی‌سازی، عکاسی و ویدیو، مذهبی و بازی دسته‌بندی‌های اصلی در کافه بازار هستند.

نکته: نامی که مورد قبول در کافه بازار است می‌تواند 100 کاراکتر داشته باشید اما در بعضی از گوشی‌های هوشمند گاهی اسامی با بیش از 16 کارکتر به طور کامل نشان داده نمی‌شود. به همین دلیل بهتر است نام کوتاه و به یاد ماندنی انتخاب کنید.

وارد کردن نام اپلیکیشن ودسته بندی مورد نظر در کافه بازار

3. سپس فایل اپلیکیشنی که ساخته‌اید آپلود کنید و اطلاعات اپلیکیشن که برای کاربران قابل مشاهده است مثل توضیحات و قیمت را به طور کامل وارد کنید.

4. قدم بعدی آپلود کردن تصاویر، ویدئو و آیکون اپلیکیشن است.

آپلود کردن تصاویر، ویدئو و آیکون اپلیکیشن در کافه بازار

نکته: سایز اصلی آیکون اپلیکیشن باید در ابعاد 512*512 باشد. می‌توانید آیکون را در قالب اشکال اصلی دایره، مربع و مستطیل آیکونی زیبا و متناسب طراحی نمایید. البته لازم است سایز‌ های آنها مطابق با تصاویر زیر باشد.

طراحی سایز مناسب آیکون اپلیکیشن برای کافه بازار

 

5. در نهایت گزینه ثبت اطلاعات و درخواست انتشار را بزنید. در این حالت برنامه در صف انتشار قرار می‌گیرد.

6. بعد از بررسی برنامه توسط کارشناسان کافه بازار، اگر برنامه بدون ایراد بود، به طور خودکار منتشر می‌شود. ولی اگر ایرادی در اپلیکیشن وجود داشت یا با قوانین کافه بازار مطابقت نداشت، ایمیلی مبنی بر دلایل عدم انتشار برنامه در بازار دریافت خواهید کرد.

نکته: فرایند انتشار اپلیکیشن در بازار حدود سه روز کاری زمان می برد.

7. اگر بخواهید برنامه را در زمان مشخصی در بازار منتشر کنید، گزینه انتشار خودکار را غیر فعال کنید. اگر هم از انتشار آن منصرف شدید کافی است در بخش برنامه‌های پیشخوان، روی برنامه مورد نظر کلیک کنید و گزینه لغو انتشار را بزنید.

مرحله پنجم: پرداخت‌های درون برنامه‌ای

اگر تصمیم دارید برای برنامه خود بخش‌هایی با دریافت قرار دهید از سربرگ پرداخت درون برنامه استفاده کنید. حتما قوانین مربوط به برنامه‌های فروشی در کافه بازار و قوانین مربوط پرداخت درون برنامه را کامل مطالعه کنید.

نکته: اگر در ابتدا انتخاب کرده‌اید که برنامه رایگان است، بعدا امکان فروشی کردن آن را ندارید مگر این که آن اپلیکیشن را مجدد ثبت کنید و برای آن قیمت در نظر بگیرید. پس از ابتدا به این مساله دقت کنید.
نکته: پیش از درخواست از کاربر برای پرداخت درون‌برنامه‌ای، لازم است به صورت کامل و شفاف توضیح دهید که کاربر در ازای این پرداخت چه امکاناتی دریافت خواهد کرد.

مشکلات و سوالات متداول انتشار اپلیکیشن در کافه بازار

چه مدارکی برای عضویت در بخش توسعه دهندگان کافه بازار لازم است؟

تصویر کارت ملی، کدپستی محل سکونت، شماره تلفن و نشانی دقیق محل سکونت مدارک لازم برای اشخاص حقیقی و تصویر روزنامه رسمی تاسیس و روزنامه رسمی آخرین تغییرات، تصویر کارت ملی صاحبان امضای مجاز، گواهی ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده، شماره تلفن، کد اقتصادی، شناسه ملی، شماره ثبت،، نشانی دقیق و کدپستی مدارک لازم برای اشخاص حقوقی است.

آیا انتشار اپلیکیشن در کافه بازار هزینه دارد؟

برای عضویت در کافه بازار لازم است اشتراک سالانه داشته باشید و هزینه اشتراک سالیانه 40 هزار تومان است.

چه دلایل برای عدم انتشار برنامه در کافه بازار وجود دارند؟

عدم رعایت قوانین کپی رایت، اطلاعات توضیحی نادرست، درخواست دسترسی‌های نالازم از کاربران هنگام نصب برنامه، مشکلات پرداخت‌های درون برنامه‌ای، نقص فنی در نصب و اجرای برنامه و اسپم بودن برنامه از دلایل رایج رد شدن برنامه توسط کافه بازار است.

درآمد حاصل از ساخت اپلیکیشن را چه زمانی می‌توانید از کافه بازار دریافت کنید؟

کافه بازار تنها ماهی یک بار با توسعه دهندگان تسویه حساب می‌کند.

چرا بخشی از درآمد اپلیکیشن به کافه بازار تعلق می‌گیرد؟

از آنجایی که کافه بازار خود توسعه دهنده اپلیکیشن است برای زیر ساخت‌های خود نیاز به درآمد دارد به همین دلیل درصدی از درآمد اپلیکیشن منتشر شده به کافه بازار تعلیق می‌گیرد.

ایجاد تغییر در برنامه و به‌روز رسانی آن نیاز به پرداخت هزینه دارد؟

خیر. از آنجایی که قرارداد یک ساله بین شما و کافه بازار برقرار می‌شود، تغییر و به روز رسانی برنامه هیچ هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت.

آیا امکان پاسخ‌دهی به نظرات کاربران در کافه بازار وجود دارد؟

بله به راحتی از طریق پنل کاربری می‌توانید پاسخ کاربران را بدهید و این پاسخ به ایمیل آنها ارسال می‌شود.

چرا گاهی حساب توسعه دهنده‌ها مسدود می‌شود؟

مانند انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی استور، هنگام ثبت نام در کافه بازار قراردادی توسط توسعه دهنده امضا می‌شود که شامل قوانین کافه بازار است. اگر برنامه منتشر شده قوانین کافه بازار را نقض کند، ابتدا به توسعه دهنده تذکر داده می‌شود و چند روز مهلت برای رفع ایراد در نظر گرفته خواهد شد. در صورت نادیده گرفتن تذکر، اپلیکیشن تعلیق می‌شود و عدم رسیدگی به مورد ذکر شده یا انتشار مجدد برنامه‌ای که مشکل مشابه دارد، منجر به حذف شدن برنامه یا مسدود شدن حساب توسعه‌ دهندگی خواهد شد.

در صورت مسدود شدن حساب، حدود 30 روز امکان دسترسی به حساب توسعه دهنده وجود نداد و در صورتی که تخلف تکرار شود، حساب به صورت همیشگی مسدود خواهد شد. در این حالت حتما امکان ساخت حساب جدید هم برای شخص خاطی وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این مطالب را حتما بخوانید