۳ کتاب رشد فردی که حتما باید بخوانید
زمان مطالعه: 3 دقیقه

۳ کتاب رشد فردی که حتما باید بخوانید

۳ کتاب رشد فردی که حتما باید بخوانید هر ساله صدها کتاب موفقیت در جهان منتشر می‌شود. بسیاری از این کتاب ها به چاپ دوم نمی‌رسند، اما بعضی از این...
۹
بهمن

باشگاه اپلیکیشن

۳ کتاب رشد فردی که حتما باید بخوانید

هر ساله صدها کتاب موفقیت در جهان منتشر می‌شود. بسیاری از این کتاب ها به چاپ دوم نمی‌رسند، اما بعضی از این کتاب‌ها بارها و بارها چاپ شده، خوانده می‌شوند و توسط خوانندگان به دیگران توصیه می‌شوند.

تعداد کمی از کتاب های رشدفردی، دیدی علمی به موضوع دارند. بیشتر این کتاب‌ها فقط از روی تجربه‌ی نویسنده نوشته شده‌اند یا بازنویسی ایده‌هایی هستند که در کتاب‌های دیگر هم بوده.

پس دلیل اصلی نوشتن این کتاب‌ها چیست؟ خیلی ساده است. کتاب‌های رشدفردی معمولا پرفروش‌ترین کتاب‌های کتابفروشی‌ها هستند و تنها دلیل بیشتر نویسنده‌ها و انتشارات از نوشتن یک کتاب رشد فردی، محبوب شدن کتاب و در نتیجه درآمد بیشتر است، نه ارائه‌ی یک ایده‌ی جدید یا تفکری که نویسنده داشته است.

پس بهتر است در انتخاب کتاب‌های رشد فردی بیشتر دقت کنید. تعداد بالای فروش، دلیل خوبی برای ارزشمند بودن کتاب‌ها نیست. بهتر است به فهرست‌های پیشنهاد کتاب بیشتر دقت کنید یا حداقل قبل از تهیه کتاب، خلاصه‌ای از آن را بخوانید. ما هم مثل شما، خیلی از این کتاب‌ها را خوانده ایم، اما در این مدت ۳ کتاب بیشترین تاثیر را برایمان داشت و پیشنهاد می‌کنیم بین کتاب‌هایی که می‌خواهید بخوانید، حتما این سه کتاب را هم قرار دهید:

کتاب جادوی فکر بزرگ

کتاب جادوی فکر بزرگ را می‌توان یکی از کلاسیک‌ترین کتاب‌های حوزه موفقیت دانست. سال‌ها است که این کتاب چاپ شده و همچنان مردم از خواندن آن شگفت‌زده می‌شوند. این کتاب اصلا عملی نیست. نویسنده تجربیاتی که حاصل سال‌ها در زمینه رشد فردی و کاری جمع کرده را در یک کتاب ارائه کرده و آنقدر خوب این کار را انجام داده که هنوز هم بعد از گذشت نزدیک به ۳۰ سال، این کتاب باز هم خواندنی است.

کتاب عادت‌های اتمی

انسان چیزی جز اعمالش نیست. و ما بیشتر کارهایمان را به صورت ناخوداگاه و از روی عادات انجام می‌دهیم. یک جورهایی شبیه ماشین هستیم، نه؟ البته ماشینی که خودش می‌تواند خودش را برنامه‌ریزی کند. دقیقا به همین دلیل است که باید کتاب عادت‌های اتمی را بخوانیم. این کتاب، روش برنامه ریزی عادت‌ها را به ما می‌آموزد. آنچه در این کتاب ارائه می‌شود در بیشتر موارد پشتوانه علمی دارد. یا حداقل تجربه‌ی افراد آن را ثابت کرده است.

کتاب عادت‌های اتمی به نسبت، کتاب جدیدی است. اما در همین مدت، هواداران زیادی را به سمت خودش کشیده و مردم از نتایجی که از خواندن این کتاب گرفته‌اند، می‌گویند.

کتاب تئوری انتخاب

در نهایت، می‌رسیم به کتابی که اصلا شکل و شمایل کتاب‌های موفقیت یا رشد فردی را ندارد. کتاب تئوری انتخاب در حقیقت یک مقاله‌ی علمی است که به شکل عجیبی جهان‌بینی و نوع هدف‌گذاری شما را کاملا تغییر می‌دهد.

این کتاب دقیقا روی ذهنیت ما و شکل انتخاب های ما دست می‌گذارد و کاری می‌کند که خودمان حیرت کنیم که چطور انقدر قابل پیش‌بینی زندگی می کردیم. خیلی از افراد موفق، خواندن این کتاب را توصیه کرده‌اند و ما هم توصیه می‌کنیم این یکی را اصلا از دست ندهید.

شاید فکر کنید، گذاشتن این کتاب‌ها در کنار هم کمی عجیب است. خب بله! اما هر سه در مورد رشد فردی هستند و از بین چندین کتاب انتخاب شده‌اند. پس آن‌ها را در فهرست کتاب‌هایی که می‌خواهید بخرید، بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این مطالب را حتما بخوانید